در رسانه| ایجاد ۱۲ تعاونی برای زنان سرپرست خانواده چهارمحال و بختیاری

مدیرکل بهزیستی استان چهارمحال و بختیاری گفت: از سهم مشارکت اجتماعی با همکاری شرکت نفت، ۱۲ شرکت تعاونی برای زنان سرپرست خانوار استان ایجاد شده است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شهرکرد، مهشید سلیمانی امروز در نشست خبری با خبرنگاران و اصحاب رسانه گفت: بهزیستی ۵۴ ماموریت و ۱۵۳ وظیفه دارد که در حوزه سلامت اجتماعی مباحث پیشگیری و درمان اعتیاد، مراکز مشاوره، صدای مشاور با شماره تماس ۱۴۸۰ و مرکز پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی نوجوانان در استان فعالیت می‌کند.

مدیرکل بهزیستی چهارمحال و بختیاری افزود: از سهم مشارکت اجتماعی با همکاری شرکت نفت ۱۲ شرکت تعاونی برای زنان سرپرست خانوار استان ایجاد شد.

وی تشریح کرد: در دفتر ژنتیک بهزیستی استان غربالگری بینایی انجام شد که طی این غربالگری به موقع ۳۵۰۰ نفر از آمار نابینایان استان کم شد، همچنین ۳۹هزار کودک غربالگری شنوایی شدند. سال قبل در ۴مرکز مشاوره ژنتیک استان یک هزار و ۱۱۲خانواده مراجعه کردند.

سلیمانی مطرح کرد: تعداد ۲۵ هزار و ۱۰۶ نفر فرد دارای معلولیت تحت حمایت بهزیستی استان هستند که بیشترین تعداد مربوط به معلولیت جسمی است.

مدیرکل بهزیستی چهارمحال و بختیاری بیان کرد: تعداد ۴۰ نفر ورزشکار طراز اول جهانی، کشوری و استانی معلول داریم و یک کارآفرین برتر کم بینا در استان داریم که برای چند فرد بینا کارآفرینی کرده است و محصولات خود را به کشورهای حوزه خلیج فارس صادر می‌کند.

سلیمانی گفت: در بحث سلامت اجتماعی در استان ۵ هزار و ۴۰۷ خانواده و ۴۱۹ فرزند تحت سرپرستی بهزیستی داریم و خانواده‌های دارای فرزند دوقلو یا چند قلو بر اساس دهک‌بندی خانوار تحت حمایت بهزیستی هستند.

وی عنوان کرد: در بحث پیشگیری در حوزه سلامت اجتماعی سال گذشته ۲۲ هزار و ۳۳۵ نفر در مراکز دولتی و غیردولتی خدمات حضوری گرفتند و ۷ هزار و ۵۳۸ نفر از افراد دارای اعتیاد در مراکز تحت حمایت قرار گرفتند همچنین ۲۸ تیم اجتماع محور در موضوع کاهش آسیب‌های اجتماعی در استان کار می‌کنند و شماره ۰۹۶۲۸ خط ملی اعتیاد است که در پیشگیری و درمان اعتیاد کمک می‌کند.

مدیرکل بهزیستی چهارمحال و بختیاری گفت: بهزیستی استان سال قبل در برخی آیتم‌ها در بحث مسکن رتبه یک کشور را کسب کرد و ۷۹۹ واحد مسکن برای جامعه هدف انجام شد همچنین در موضوع اشتغال سال قبل ۲۰۳۰ فرصت شغلی برای جامعه هدف بهزیستی در نظر گرفته شد.

کد خبر 112674

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 15 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد